keskiviikko 30. lokakuuta 2013

• Vapaus

Ylläni hohtaa tähtitaivas.
Huomaan Orionin tähtikuvion, samoin Otavan.
Talvella on yksi hyvä puoli; näkyvä tähtitaivas.
Kun katsoo tarkkaan, saattaa nähdä tähdenlennon.
Tiedät, mitä tehdä. Muista toivoa..
Kun katsoo talvella yön kaunista tähtitaivasta, tajuaa, että taivas on rauhallinen.
Ei ole mitään hätää, olemmehan turvassa.
Tekisi mieli tuntea yön rauhaisuus, olla yhtä tähtien, kuun ja silkkisen pehmeän taustan kanssa.
Muistitko toivoa? Minä muistin.
Toivoin olevani vapaa kuin Taivaan lintu.
Niin minä olin.
Taivaasta tulee mieleen myös yksinäisyys.
Sillä ei ole ketään, jolle voisi kertoa murheensa.
Se on kuin murhenäytelmä, mutta loppua ei ole koskaan esitetty loppuun.
Oletko koskaan rukoillut tähdille?
Minä olen, vain silloin kun olen murheissani.
Nyt en ole, sillä minulla on luonani tähtitaivas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti